maandag 8 februari 2010

Dies of Make the Cut?

Gisteren zat ik op de site van Nicole Heady, (mede)oprichtster van Papertrey Ink (http://nicholeheady.typepad.com/). Ik ben dol op hun producten en kijk regelmatig op de sites van het designteam. Op haar eigen site is de laatste paar dagen steeds van alles nieuws te zien wat ze aan producten gaan leveren. Vilt, cuttingdies, verf, van alles in hun kleurenlijn.
Ik zag de nieuwe scalloped dies en dacht: verdorie, weer iets voor op die kilometers lange wensenlijst.
Maar ja ... je kunt nu eenmaal niet alles kopen.

Tot ik in Make the Cut zat te freubelen (ik vind het een geweldig programma) en bedacht: zo'n scalloped rand is natuurlijk simpel zelf te maken en dat is ook zo! In Scal en Inkscape kan het ongetwijfeld ook, maar hier werkte het heel snel. Je kiest een cirkel bij de standaard shapes, kopieert (duplicate/autofill werkt het snelste) deze het aantal keren die je voor de lengte nodig hebt. Dan kies je een vierkant bij de standaard shapes en maakt de lengte gelijk aan de cirkels. Dan over elkaar schuiven en welden. Dat is het. Je kunt natuurlijk variëren met de grootte van de cirkels en de lengte van het vierkantje. Ik heb verschillende dingen geprobeerd, met als uitgangspunt een A-5 kaart.

Vond het wel grappig! Waarschijnlijk heeft iedereen dit honderd jaar geleden al bedacht, haha! Op de foto een paar probeersels!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten